Reisbizz

27 — Interview — broer. “Mijn vader was bijna altijd op reis. Daarom hoef ik ook niet per se veel te reizen, ik zoek juist wat stabiliteit. Ik heb een mooie baan en woon inmiddels op mezelf in Epe na drie jaar in Driebergen te hebben gewoond voor de studie. Dus daar is verder niks spannends aan…Mijn drive om bij Silverjet Vakanties te werken, is ook niet vanwege de “reisjes”. Het gaat me echt om het product, dat voel ik heel sterk. Mijn vader geeft me overigens wel hier en daar advies, maar uiteindelijk doe ik toch veel dingen op eigen gevoel en initiatief.” Nu jullie weer zijn opgestart, wat zijn je doelen? “Binnen mijn nieuwe rol wil ik me natuurlijk vooral focussen op marketing en retail. Kijk, ik ben nieuw in de business. Ik heb mezelf dan ook als doel gesteld om binnen één jaar echt persoonlijke relaties op te bouwen, want ik wil graag zoveel mogelijk van onze reisagenten en partners leren kennen. Als het nieuwe gezicht richting de retail moet je je wel laten zien. Ik kijk dan ook enorm uit naar het organiseren van onze eigen events en salesruns. Dat is een belangrijk en tevens leuk deel van mijn werk als marketingmanager. Eind van deze zomer hoop ik weer de salesruns te houden.” Het is duidelijk dat de retail onmisbaar is voor Silverjet Vakanties, want daar wordt gewoon een groot deel van de omzet behaald. Hij vervolgt: “Neem de ZRA’s, die zijn van enorm grote waarde voor ons. Zij zijn ons ‘uithangbord’ en dragen de flexibiliteit en persoonlijke service uit waar wij voor staan met onze luxe pakketreizen.” Waar zie je nog mooie kansen? “Qua kansen kun je óf de massa opzoeken óf een niche. Wat mij betreft, is de keuze overduidelijk en blijven we in de toekomst de niches in de markt opzoeken. Dus verder doorbouwen in een klein segment van een gespecialiseerde markt. Met andere woorden: Silverjet Vakanties nog sterker tailormade profileren, dus luxe maatwerkreizen met een hoogstaande service. We draaien op service. Je blijft hierbij je basisaanbod - zo’n 95 procent luxe hotels met vijf sterren - altijd kritisch bekijken. We zijn de exclusieve hotelspecialist.” “Als het nieuwe gezicht van Silverjet Vakanties richting de retail moet je je wel laten zien. Ik kijk dan ook enorm uit naar het organiseren van onze eigen events en salesruns”

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=