Reisbizz

11 om de reisdocumenten te overhandigen bijvoorbeeld. Over die service zijn ze vaak verbaasd maar voor ons is het de manier om onze betrokkenheid te tonen. Net als een berichtje vlak voor vertrek, een kaartje op de hotelkamer en na thuiskomst even contact over hoe de reis geweest is. En klanten kunnen ons altijd bereiken als ze op reis zijn. Bij ons geen wachtrijen of storende telefoontjes. Tijd en aandacht voor de klant vinden we belangrijk. We doen er alles aan om ze zorgeloos op vakantie te laten gaan. Ze hoeven alleen hun koffers te pakken en te genieten”. Waarin is Something Blue gespecialiseerd? Petra: “We hebben niet echt een specialisatie. We zijn goed thuis in Europa, maar we doen alles. Ik vind het heerlijk om ergens in te duiken wat ik nog niet ken en uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn. En mochten we toch ergens tegenaan lopen waar we niet uitkomen, dan kunnen we altijd terugvallen op onze ZRA-collega’s bij The Travel Company. Daar zit altijd wel iemand tussen die expert is op een bepaald gebied. Je kan als persoonlijk reisadviseur ook niet álles weten, toch? Belangrijk is dat je de klant vertrouwen geeft dat je met een goed, eerlijk en persoonlijk advies komt. Er is altijd wat te kiezen voor de klant, maar in de meeste gevallen kiezen ze toch voor het alternatief dat wij bieden en niet voor een standaard pakketreis”. Hoe komen jullie aan klanten? Jos: “We zijn behoorlijk actief op social media. Petra onderhoudt onze website, Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn. Dat moet ook wel, want we zijn van scratch af aan begonnen, zonder klanten. Veel ZRA’s hebben ervaring bij een reisbureau en nemen klanten mee. Wij hebben onze klantenkring van niks af opgebouwd. De meeste contacten komen — Interview — “Veel ZRA’s hebben ervaring bij een reisbureau en nemen klanten mee. Wij hebben onze klantenkring van niks af opgebouwd”

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=