Reisbizz

43 goed kunnen multitasken, maar dat houdt het werk afwisselend en dat maakt dat onze medewerkers lange dienstverbanden hebben. Daar ben ik heel blij mee.” Bij beide touroperators blijkt dat de klant vaak geen idee heeft van het prijsniveau. Ook voor reisagenten is dit soms lastig bij bestemmingen die niet regelmatig geboekt worden. Toch is het met de huidige prijsfluctuaties belangrijk om een goede indicatie te hebben van wat de klant wil uitgeven. Natasja: “Bij Travel Trend wordt altijd begonnen met het uitzoeken van de vluchtprijs. Daarmee wordt snel duidelijk of het landarrangement kan worden toegevoegd binnen het budget. Lijkt dat niet haalbaar, dan wordt contact opgenomen met de reisagent om na te vragen of er rek in het budget van de klant zit. Is dat niet zo, dan is in ieder geval niet voor niets een volledige offerte uitgewerkt.” Natasja: Sinds december is Travel Trend doordeweeks een uur later telefonisch bereikbaar. Bij Buro Scanbrit is dit al langer het geval. Wat doen jullie in dat uur? Paula: “Dat gebruiken wij voor overleg en het ordenen van ingekomen mails en boekingen. En jullie? Natasja: “Wij werken de mailboxen bij en filteren op korte vragen, lopende offertes en nieuwe aanvragen. Zo starten we de dag met overzicht en kunnen we de eerste offertes al versturen voordat de telefoonlijnen open gaan.” Tijdens een kopje espresso na de lunch is de conclusie duidelijk: maatwerkreizen naar Noodwest-Europa en verre bestemmingen bieden dezelfde uitdagingen, vooral op het gebied van efficiency. Een goede reden voor Travel Trend en Buro Scanbrit om ideeën te blijven uitwisselen, ook in het belang van een efficiënte samenwerking met reisagenten. Helikoptervlucht in de Grand Canyon

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=