Reisbizz

46 — Maatwerkspecialisten Special — Samenwerking met de reisagent is van belang om succesvol te zijn, hoe houd je die samenwerking zo efficiënt mogelijk, Paul? “Goeie vraag, Coby. Allereerst helpt het natuurlijk enorm als de reisagent kennis van de bestemming heeft. Goed uitvragen wat de wensen van de klant zijn en de aanvraag zo beknopt en duidelijk mogelijk indienen, zorgt ervoor dat de touroperator snel kan antwoorden. En snelheid is tegenwoordig erg belangrijk. Als hele lappen tekst van een klant één op één naar de touroperator worden gemaild in de verwachting dat er een compleet verhaal terugkomt dat zo weer gekopieerd kan worden in een bericht aan de klant, dan gaat er iets niet goed. Het contact met een touroperator is op need to know-basis. Al het gezellige getwijfel over wanneer en hoe lang et cetera moet er door de reisagent uitgefilterd worden. Aan de andere kant moet een touroperator zorgen dat er snel wordt gereageerd en dat reisagenten niet zo lang in de wacht staan. Dan een vraag aan jou, Coby. Het toverwoord is samenwerking: reisagent en touroperator hebben hetzelfde belang, namelijk een boeking binnen slepen, en dat dat zo weinig mogelijk tijd en geld kost. Hoe behouden jullie de efficiëntie in de samenwerkingen bij de Jong Intra Vakanties?” “De Jong Intra Vakanties werkt vanaf de oprichting in 1972 nauw samen met de retail. Wij hebben heel veel aan de retail te danken en koesteren de relatie. Zonder de steun van de retail zou het bedrijf er heel anders uit zien. Iedereen streeft naar zo efficiënt mogelijke werkprocessen. Dat moet ook wel omdat we enerzijds allemaal weten dat de bomen niet tot in de hemel groeien als het om verdienmodellen gaat en anderzijds komen we, als we eerlijk naar elkaar zijn, allemaal handjes tekort. Een goed reserveringssysteem voor de retail is key voor pakketreizen. Smarty wordt constant geüpdatet op basis van input van onze relaties. We luisteren naar aanbevelingen en trachten die in te vullen. Als Smarty niet duidelijk is, meld het ons. We nemen je graag mee in het proces. Daarnaast hebben we onze afdeling maatwerk. De digitale offertes worden gemaakt aan de hand van een intakeformulier Coby van Dongen

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=