Reisbizz

48 — Maatwerkspecialisten Special — je goed bereikbaar zijn per mail, per telefoon, per chat en per reisbureauservice. Tot slot moet je uiteraard een goed prijsniveau neerleggen. Uiteindelijk moet het verdienmodel voor beiden in orde zijn. Wat is jouw visie daarop?” “Je moet zorgen dat je snel en efficiënt maatwerk kunt leveren. En zoals jij al zei: wees goed bereikbaar.” Paul, als jij een inschatting moet maken: wat is bij jullie de verhouding gemaakte offertes tegenover daadwerkelijk gemaakte boekingen? “Bij Fly to the West wordt één op de drie aanvragen een boeking. Wij vinden dat te weinig. Het betekent dat er nogal wordt rondgeshopt. Dat mag natuurlijk best, maar er zijn wel grenzen. Een reisagent is iemand met kennis van zaken en geen personal shopper. Wat is de verhouding bij jullie?” “Bij de Jong Intra Vakanties ligt de conversie momenteel op 44,7 procent. Daar ben ik trots op.” Tot slot, Paul, waarom blijft volgens jou het touroperator-reisagent-model nog steeds waardevol? “Omdat het retailkanaal nog steeds een flink deel van de markt bedient en waarschijnlijk ook een ander deel dan dat direct bij een touroperator boekt. Reisagenten hebben vaak een heel goed netwerk, waarvoor ze jaar in jaar uit reizen boeken. Het woord local hero is vaak gevallen, en dat is zeker wat goede reisagenten zijn. Wat is jullie visie bij de Jong Intra Vakanties daarop?” “Van meet af aan is het model voor de Jong Intra Vakanties uiterst waardevol. De reisagent kent zijn of haar klanten, de klant kan bij hen binnenlopen en de reisagent biedt zekerheid. In dit digitale tijdperk is persoonlijk contact en persoonlijke aandacht van enorm toegevoegde waarde. Daar kunnen wij als leverancier niet aan tippen. Een website of een mail glimlacht niet!”

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=