Career Special

30 iedereen een zo aantrekkelijk mogelijke werkplek te bieden. Zeker in deze periode; na corona en in de huidige arbeidsmarkt. Daarnaast stoppen we veel tijd in onze interne communicatie om iedereen betrokken te houden. Onze woordvoering is open en to the point en dat vinden we belangrijk want slechte woordvoering kan je reputatie breken. MVO behoeft weinig toelichting: dat is belangrijk voor iedereen. Maar wel een uitdaging als je een airline hebt en vooral vliegvakanties verkoopt.” Wat zijn voor jou belangrijke kenmerken waar je naar kijkt als het gaat om het aantrekken van een sollicitant? “Ik vind het belangrijk dat iemand energiek is, contact maakt en interesse toont. Ik loop inmiddels al wat langer mee en ik zie keer op keer dat de succesvolste collega’s de collega’s zijn die open staan voor anderen en in staat zijn om constructief te communiceren. Zo ontstaat er een band, is er begrip en kun je samen écht dingen voor elkaar krijgen. Natuurlijk is feiten- en systeemkennis ook belangrijk, maar goede onderlinge communicatie tilt alles naar een hoger plan. Daarbij past dit type collega ook bij Corendon: we zijn energiek en uitgesproken.” Wat is jouw visie op het behouden van talent voor je organisatie en in de industrie? “Nieuwe management-theorieën vind ik eerlijk gezegd vaak oude wijn in nieuwe zakken.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=