Career Special

54 — Interview — Wat heb je zelf in al die jaren in de industrie geleerd? “Dat het nooit saai is. Zeker op een backoffice afdeling is er altijd iets te doen. Aan het begin van het jaar boeken veel mensen hun zomervakantie, en ligt de nadruk op boekingen aanvragen en factureren. En richting de zomer verschuift de focus naar het maken van de reisbescheiden. Maar doordat we reizen boeken naar de hele wereld is het ook buiten de piekmomenten nooit saai.” Wat vind je belangrijk ommet ons te delen? “De backoffice is een ideale afdeling voor pas afgestudeerde studenten aan een toeristische MBO of HBO. De werkzaamheden zijn gevarieerd en je leert om er achter de schermen voor te zorgen dat reizen vlekkeloos verlopen. Je bent een belangrijke schakel in het proces van boeking naar tevreden klanten.” “Geen boeking is hetzelfde, omdat alles maatwerk is. Dat betekent dat we nooit op de automatische piloot werken” Ruud in Zuid-Afrika

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=