Reisbizz

55 — Upselling Special — Als we eens goed kijken naar de hele ‘reis’ die reizigers moeten afleggen voordat zij aankomen op de eindbestemming, dan zie je een paar grote stressfactoren. Natuurlijk, het boeken van een reis bij een reisbureau of de zoektocht via websites van reisorganisaties kan al wat keuzestress veroorzaken bij je klanten, maar dit zorgt ook voor voorpret. De echte stress begint vaak bij de reis naar de luchthaven. Hoe krijg je die koffers allemaal in je auto of bij het treinstation? Wie kan je charteren om je te brengen op onmogelijke tijden? Of wat kost het om je auto te parkeren bij Schiphol? HUTJE MUTJE IN DE RIJ De grootste bottleneck die reizigers ervaren ligt op de luchthaven zelf. De lange wachtrijen voor de incheckbalies van de vliegmaatschappijen en touroperators en daarna nog die van de security. Uren wachten is al geen pretje en daarnaast hebben veel mensen de coronapandemie nog vers in het geheugen. Daar waar ze tot voor kort 1,5 meter afstand moesten houden, staan reizigers nu noodgedwongen hutje mutje in de rij. Onderzoek laat zien dat vliegreizigers pas kunnen ontspannen ná de drop-off van hun bagage met de nodige checks die daarbij horen. Er ontstaat ruimte en tijd voor een bak koffie, shoppen en relaxen voordat zij naar de gate gaan om uiteindelijk te boarden. De vakantie is dan echt begonnen. Team van Luggage Care

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=