Reisbizz

12 — Interview — er moet nog steeds geverfd worden hè…We hebben in die tijd ook mooie reizen kunnen maken. Ik heb me dus absoluut niet verveeld en ook altijd gevoeld dat het wel goed zou komen”, blikt ze terug. En daarom wordt 2022 nu haar jaar. Het jaar is nog niets eens halverwege en die felbegeerde boekingscijfers zijn nog niet compleet, maar alles wijst in de goede richting… Waarin zit jouw onderscheidende vermogen? “Mijn klanten boeken bij mij omdat ze het heel vertrouwd vinden. Ik omarm ze en zorg voor ze. Ze vertrouwen op mij. Soms zijn ze onrustig of onzeker. Ik regel kleine én grote dingen voor ze. Van kleine vraag - is er wel een föhn - tot en met al het regelwerk en online inchecken. Ook durf ik keuzes voor ze te maken. Dan zeg ik: ‘ik zou dat kiezen, doe dat nu maar.’ Andere reisagenten durven niet altijd een keuze te maken voor hun klanten. In het begin van mijn loopbaan nam ik bijvoorbeeld alles aan, want ja je wilt iedereen helpen. Inmiddels durf ik ook gerust nee te verkopen. Ik denk bij elke reis ‘ik moet er zelf ook heen willen’. Met andere woorden: alleen van goed tot uitstekend. Een all-inclusive voor een prikkie, daar sta ik zelf niet achter omdat ik weet dat er vaak gedoe over de kwaliteit kan komen.”Over de recente chaos op Schiphol is ze duidelijk. “Ik had het geluk dat weinig klanten van mij in de meivakantie vanaf Schiphol vertrokken. En ik weet zeker dat dit probleem nooit voor komende zomer is opgelost. Het duurt alleen al een aantal weken

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=