Reisbizz

18 bij ons. Het overgrote deel van onze gasten aan boord is jonger dan 60 jaar en we zien ook steeds meer vriendengroepen, gezinnen en meerdere generatie families aan boord.” Wat moet de reisagent weten van jullie cruiseproduct? “Reisagenten die niet veel ervaring hebben met cruisen in het algemeen zijn vaak wat huiverig, merk ik zelf, om het (actief ) te boeken. En dat is ook niet zonder reden; er is een grote diversiteit aan cruiserederijen en het boeken is ook heel anders dan een pakketreis naar Spanje of Turkije. Maar het is niet bepaald hogere wiskunde en het kan heel interessant zijn om cruises actief te gaan verkopen. We zien ook dat mensen die voor het eerst een cruise maken daarna vrijwel jaarlijks terugkomen om te cruisen. Het percentage repeaters is dus hoog, net als bij de wintersport, en het is altijd fijn om te weten dat je klanten minimaal één of twee keer per jaar een vakantie bij je boeken.” “Daarnaast hebben cruises in Nederland veelal een ‘verkeerd’ imago. Zo zou het niet geschikt zijn voor een gezinsvakantie of voetbalverenigingsuitje en is het altijd duur. MSC Cruises biedt echter cruises aan voor jong en oud, kleine en grote budgetten, zonliefhebbers en cultureel geïnteresseerden. En dat met een zeer goede prijskwaliteitsverhouding.” Welke tips heb je voor ze? “Laat je dus niet tegenhouden door het onbekende en waag de sprong gewoon een keer door je erin te verdiepen. We hebben ook een mooie agentenaanbieding voor reisagenten zodat je (tegen een leuke prijs) zelf kennis kan maken met MSC Cruises. Klanten informeren vanuit eigen ervaring is nog altijd het makkelijkste en beste tenslotte.” Eliane tijdens een webinar van MSC Cruises

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=