Reisbizz

25 — Blog — MANTRA’S VAN DE TOUROPERATOR Ik had stille hoop, dat bedrijven tijdens corona eindelijk eens de bezem hadden gehaald door hun verouderde processen én het personeelsbestand hadden opgeschoond door luie en niet betrokken medewerkers te ontslaan. Maar onder de IJssel was niets veranderd. Daar kreeg ik zelfs na een week wachten nog steeds het ene na het andere mantra naar mijn kop geslingerd: “Neeee, we moeten het zwaaart op wiit van het hotel hebben” en: “Neeee, als we elke aanvraag zouden moeten nabellen, dan is het einde zoek”. De klant had inmiddels al lang op booking. com een keuze uit wel drie soorten eenpersoonskamers. En ik zag de paarse krokodil alweer liggen. DE VERLOSSING Op dag negen, toen de touroperator echt geen zin meer in mijn klant en mij had, speelden ze nog hun ultieme kaart: “Je klant mág, als ze wil, kosteloos annuleren”. Het pragmatisme droop er van af. Op dag elf, acht dagen voor mevrouw haar vakantie zou moeten gaan beginnen, kwam de verlossing: het hotel heeft de aanvraag van mevrouw goedgekeurd. Ook echt met die woorden. Ik weet niet of ik nu dankbaar moest zijn of verbaasd. Ik denk wel het laatste. Verbaasd over hoe je het godsnaam voor elkaar kan krijgen om elf volle dagen te nemen om een hele simpele handeling te verrichten. HET BESTE VOOR IEDEREEN Nu ben ik op dit moment bezig met tal van ingewikkelde reizen voor mijn klanten. Van trektochten door de Jordaanse woestijn tot rafting tours door de Grand Canyon. Maar zo’n heel eenvoudig kamerreserverinkje op zo een simpele groepsreis daar waag ik me niet meer aan. Ik zweer dat ik nooit, maar dan ook nooit meer een eenpersoonskamer ga inboeken die niet direct akkoord kan worden gegeven bij de boeking. Dat lijkt het me het beste voor alle partijen. Kees Bikker Oprichter van travelkees.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=